Wędkarskie Foto
Fajne, choc ja nie lobię tych kręconych. Na ostatniej focie brakuje mi jednego elementu... wędkarza na łódce ale takiego który brodzi...
Adaś! Jak to ty te chmurki pstrykasz... ja tez tak chcę
po prostu , nie używam żadnych filtrów gradacyjnych , ND tylko polara ale polar tu nie ma nic do rzeczy no tylko tyle że niebo jest bardziej niebieskie ale to słoneczne
Ustawiam ekspozycję na chmurki i reszta mnie nie interesuje , resztą zajmuję się już w domu rozjaśniając trochę w cieniach , no i ewentualnie podkręcając , ale ty tego nie lubisz.
Jak cyknę zerknę tylko na histogram , on pokazuje naświetlenie ekspozycji , no i jak chcesz żeby było bardziej kolorowo to podbij balans bieli do góry .
Spróbuj ustawić sobie ekspozycję na chmurkach , zablokuj , przenieś niżej , cyknij i reszta w domu , większość programów z możliwością rozjaśnienia w cieniach , pomiar światła centralnie wazony albo matrycowy ot i wsio , a dodaj do tego jeszcze jakiś element podświetlony delikatnie lampą z dyfuzorkiem tak delikatnie nie tak mocno jak tu
Ustawiam ekspozycję na chmurki i reszta mnie nie interesuje , resztą zajmuję się już w domu rozjaśniając trochę w cieniach , no i ewentualnie podkręcając , ale ty tego nie lubisz.
Jak cyknę zerknę tylko na histogram , on pokazuje naświetlenie ekspozycji , no i jak chcesz żeby było bardziej kolorowo to podbij balans bieli do góry .
Spróbuj ustawić sobie ekspozycję na chmurkach , zablokuj , przenieś niżej , cyknij i reszta w domu , większość programów z możliwością rozjaśnienia w cieniach , pomiar światła centralnie wazony albo matrycowy ot i wsio , a dodaj do tego jeszcze jakiś element podświetlony delikatnie lampą z dyfuzorkiem tak delikatnie nie tak mocno jak tu
Wczoraj byłem wieczorkiem nad jeziorkiem z rybą bida , jeden pasiak ładny , nie fociłem , ale za to znów chmurki mnie zainspirowały , jedne bardziej rozjaśnione w cieniach drugie mniej, to bardziej trochę chyba przesadziłem bo za widno jest jak na spory kawałek po zachodzie słońca , aż nie naturalnie , to ciemniejsze bardziej mi się podoba .
Lepiej zawsze jest zrobić zdjęcie niedoświetlone jak przepalić na przepalonym sensor nie zarejestruje nic tylko białą plamę a na niby czarnych alementach będzie mniej czy więcej szczegółów.
Lepiej zawsze jest zrobić zdjęcie niedoświetlone jak przepalić na przepalonym sensor nie zarejestruje nic tylko białą plamę a na niby czarnych alementach będzie mniej czy więcej szczegółów.
To prawda niebo fajne ale gdyby na pierwszym planie stał ktoś i trzymał rybę to kiepsko były widoczny prawda? I wyciąganie z rawów nie za wiele by chyba dało...
Czy wtedy lampa i przykładowo korekcja błysku na +1EV będzie dobrym rozwiązaniem? Czy są lepsze metody? Ja już się wiele razy naciąłem, że wędkarz i ryba są super naświetlone, a niebo jest za jasne, nic już z nim nie da się zrobić i nie ma tego klimatu co był nad wodą... Ciągle nie wiem jak to dobrze ustawić by niebo było super i wędkarz rybką też.
Czy wtedy lampa i przykładowo korekcja błysku na +1EV będzie dobrym rozwiązaniem? Czy są lepsze metody? Ja już się wiele razy naciąłem, że wędkarz i ryba są super naświetlone, a niebo jest za jasne, nic już z nim nie da się zrobić i nie ma tego klimatu co był nad wodą... Ciągle nie wiem jak to dobrze ustawić by niebo było super i wędkarz rybką też.
Masz rację te dwie rzeczy nie idą w parze , wówczas lepiej się skupić na na rybie i wędkarzu i rozmyć tło , zresztą to samo tak wychodzi zależy z jakiej odległości focimy , na jakiej dziurze , jakim szkłem . Jest to realne by ująć w takich warunkach i ładną rybkę z wędkarzem i tło , ale szkłem o krótkich ogniskowych , tu w grę wchodzi odległość hiperfokalna a dla każdego szkła i przysłony będzie ona inna. Kiedyś spróbuję jak będzie taka okazja cyknąć coś takiego.
Nie mogę się doczekać ja te Twoje obiektywy złapia nasze lorbaski. Oj...
Adam! Gratulacje - fotki bajka
Adam! Gratulacje - fotki bajka
O właśnie o takie coś mi chodziło! Henk jest jeszcze troszku za ciemny, ale już prawie dobrze. Jak ściszymy ekspozycje o -2EV by było fajne niebo to lampą można podkręcić (przynajmniej u mnie) o +1EV i już coś tam wychodzi. Może nie idealnie ale zawsze lepiej niż bez lampy. Musze poćwiczyć.
Panowie jedno zastrzeżonko, po pirwsze RAWY to to samo co najwyższe jpgi, z większą możliwością obróbki (wiem o tym bo trzaskałem cyrami jak jeszcze były tylko minoltowskie hybrydy, defakto z zafajnistymi szkiełkami, robiłem to zreesztą zawodowo w rklamie) po wtóre czy nie uważacie że foty z cyfry są i tak dostatecznie zjechane przez sprzęt aby je jeszcze, "dopieszczać" w pohotos... mnie się wydaję że ideałami są te nie draśnięte przez obróbkę komputerową, ale że rzecz to nie łatwa więc rzeźbimy... Ale po jak większość tych fot jest i tak wspaniała, fakt że sponiewieranioe ich przez mgbajty sprawia naprawdę cuda, ale pierwotne wrsje dużo nie odbiegają i są jak z analogów "reczywiste i gładkie). Ale takich chmurek nikt by się nie powstydził....Powodzenia
Jpeg ten najwyższy na potrzeby sieci czy wydruku fotografii starczy, masz rację , ale rawy mają większą możliwość ingerencji w takie ustawienia aparatu jak ekspozycja , balans bieli , światła wypełnienia i są w porównaniu do jpegów bezstratne gdzie w jpegach każda ingerencja programami powoduje straty zwłaszcza w tonach i ich odcieniach , proste porównanie zapisane to samo zdjęcie i w rawach i w jpegu przez aparat na karcie będzie się znacznie różniło pojemnością i to o 1/3 , bynajmniej mój nikoś tak zapisuje. Jeśli komuś zależy na zdjęciach ich doskonałości w każdtym pikselu to tylko rawy , zresztą to najczęściej używany format przez zawodowców ,nazywany też cyfrowym negatywem, ale mają jeden minus , przy większych ilościach fot , czas obróbki i zabójstwo dla przestrzeni kompa . Jak ich spróbowałem , wiem jedno nie wrócę do jpegów , chyba że będę musiał wykonać dużą ilość zdjęć w krótkim czasie.